Сторінки

вівторок, 1 березня 2022 р.

Як діяти у бомбосховищах перебуваючи з дітьми з аутизмом

 


Як діяти у бомбосховищах перебуваючи з дітьми з аутизмом

Створити відносно комфортний простір для дитини. Відгородити окреме місце картоном, подушкою, одягом, створивши халабуду, де дитина буде мати змогу бути трішки на самоті.

Можна зробити кокон з великої подушки чи одягу.

Якщо є потреба, то пояснити оточенню особливості дитини. І що Вам може бути необхідна допомога.

Якщо в дитини наявні гіпер/гіпочутливості сенсорних сфер, то найактуальніше підтримувати їх

 

Впливати на слухову сферу

Навушники, беруші, шапка, пов'язка на голову, все що може зменшити кількість звуку.

Улюблена музика, якщо є зв'язок.

Співати пісні, які любить дитина.

Розповідати ті пісні, казки, вірші, які дитина ехолалить. Підтримувати ехолалії.

Старатися говорити спокійно, тихо, з рівним темпом мовлення.

Впливати на тактильну сферу.

Масажі, міцні обнімання, стискання всієї дитини або частин, якої потребує найбільше,

Тактильні ігри,

Малювання букв чи цифр на тілі, якщо це є спецінтересом дитини і відгадування їх.

Притискання подушками чи ковдрою. Якщо нічого немає, то можна, щоб дитину ззаду і спереду обійняли 2 людини і стиснули.

гри з пластиліном, піском.

Ігри з маленькими іграшками, предметами чи просто камінцями.

гри з лизунами.

Можна насипати наявну крупу, макарони, камінці у шкарпетки та гратися сенсорною іграшкою.

 

Вестибулярна сфера

Покачування та заколихування, які потребує дитина.

Посадити на коліна та покачувати, з-за потреби співати улюблені пісні, підтримувати ехолалії.

Якщо дитина старша, можна запропонувати перевалюватися з ноги на ногу вправо/вліво і покачувати себе так.

Крутитися навколо своєї осі.

Крутити та почувати головою.

 

Пропріоцеативна сфера.

Рухатися, присідати, стрибати, якщо є необхідність.

Стоячи на ногах трусити тілом, можна окремо трусити ногами та руками.

Збивати предмети, бутилку наче грати у боулінг.

Якщо дитина рухається, ходить зі сторони в сторону не перешкоджати.

Показувати рухи, щоб дитина повторила їх, якщо їй цікаво.

Кидати маленькі камінці чи предмети в наявну посудину.

 

Зорова сфера

Дивитися на таймер, як ідуть цифри.

Пазли, книги, картки домена, якщо є.

Якщо дитина махає руками або предметами перед очима не забороняти.

Якщо дитину втомлює велика кількість людей, то повернути до стіни або відгородити, зробивши халабуду за допомогою одягу, простині, полотенця чи інших речей.

 

Нюхова сфера

Якщо наявна чутливість, то взяти ефірні олії, щоб дитина не відчувала неприємні запахи.

Якщо дитина нюхає підмишки і ховається під руку для самозаспокоєння не перешкоджати цьому.

 

Смакова сфера.

Старатися годувати хоча би по наближеному до режиму графіку.

Стабільно давати пити.

Давати тверді продукти, щоб дитина жувала, якщо її це заспокоює.

Дати дозволений предмет, тканину, щоб дитина могла смоктати, лизати чи гризти.

 

Якщо є потреба у поясненні ситуації для дитини, то можна намалювати на листку чітко поетапно та зрозуміло, що відбувається.

Попереджати максимально доступно лише те, що потрібно робити.

Старатися батькам зберігати спокій та також робити для себе розвантажувальні вправи, медитації.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар