Спершу пояснимо дітям, що час –
важливий ресурс і навіть якщо так випадково виявилось, що його зараз виявилося
багато, оскільки в школу ходити не потрібно, то його не обов'язково «тупо
вбивати», а варто раціонально розподілити.
Тому починаємо з режиму дня. Не ведіться на поради «зберегти звичний режим дня школяра» і вставати так само рано, це – утопія. І ви це знаєте.
Тому починаємо з режиму дня. Не ведіться на поради «зберегти звичний режим дня школяра» і вставати так само рано, це – утопія. І ви це знаєте.
Краще дайте можливість дитині виспатися
і відновити сили. Ні, не до години дня, а розумно до 8 - 8-30. Це вже набагато
пізніше, ніж дитина вставала в школу. А валятися в ліжку весь день – точно
поганий варіант. Наш організм (а дитячий – тим більше!) вимагає активності,
інакше він збивається з ритму і дає загальний збій. І тоді ми втягнемося в
«ледаче валяння» і навчання дома стане неможливим.
Друге
правило – не ходити вдома в піжамі, переодягатися в
зручний красивий одяг. Піжама і «ночнушка» у нас асоціюються зі сном і
розслабленням, а значить дитина мимоволі тяжітиме до горизонтального положення.
Це не входить в наші плани. Тому наслідуючи вишукані традиції предків вчимося
«переодягатися до сніданку».
Ну
і снідаємо!
Далі складаємо план на день, розумно розподіляючи час, чергуємо навчальний час з відпочинком. Спочатку доведеться контролювати ці невеликі «забіги»,
але через тиждень дитина вже відчує свій ритм. Але все одно
контрольований.
Моніторимо час і вносимо необхідні
поправки. Було б добре, щоб навчальний матеріал дитина проходила в першій половині
дня, оскільки активність у дітей в цей час вище.
Багатьом подобається, так званий, «режим занурення в предмет», де одному
уроку, наприклад, фізиці, відводиться цілий день. І дитина вчить не шість
уроків щоденно, а два – три, але проходить відразу декілька параграфів. Тобто
не витрачається час на те, щоб щодня вникати в тему, а теми йдуть блоками по
декілька параграфів. Це добре робити у вивченні таких предметів як історія,
географія, хімія, фізика, література.
Можемо так і назвати «день фізики», «день
літератури». Мови і математика більшою мірою вимагають щоденних вправ, тому для
них резервуємо час щодня.
Звичайно
ж уроки не повинні займати цілий день, а якщо вони займають у дитини весь день, то це означає щось
ви робите не так і варто переглянути режим.
Адже в школі на уроці дуже багато часу
витрачається вчителем на організацію процесу, опити, перевірку домашніх
завдань. Але удома це час ми автоматично прибираємо, а значить на щоденні уроки не повинно вирушати більше
трьох годин для молодшої школи і більше п'яти годин для середньої, з
перервами, звичайно.
У старшій школі підлітки вже самі все
відрегулюють, якщо ви їх навчили диференціювати свій час.
Весь останній час, що залишився від
уроків, вам теж потрібно буде якось зайняти.
Не забудьте залишити час дитині на спілкування з однолітками – це важлива частина життя дитини, навіть якщо це спілкування здійснюється через гаджет. Тим більше під час карантину, коли особисті зустрічі в компанії краще виключити. І цей час ви законно витратите на свої справи - ваш ресурс теж не безкінечний, а напруга зараз і так досить високе.
Не забудьте залишити час дитині на спілкування з однолітками – це важлива частина життя дитини, навіть якщо це спілкування здійснюється через гаджет. Тим більше під час карантину, коли особисті зустрічі в компанії краще виключити. І цей час ви законно витратите на свої справи - ваш ресурс теж не безкінечний, а напруга зараз і так досить високе.
І
грати! З дітьми будь-якого віку потрібно і важливо грати. Кількість сучасних настільних ігор
настільки велика, що їх перелік зайняв би декілька сторінок. Добре продумана гра – це і є та сама
суперцікава навчальна діяльність, про яку мріє дитина, особливо якщо до цього
приєднаються і батьки.
Джерело: Екатерина Гольцберг Карантин и поиск новых возможностей https://www.facebook.com/katerinagoltsberg/posts/2864313373615181
Немає коментарів:
Дописати коментар